пʼятниця, 15 грудня 2017 р.

Права, гарантії та мотивація педагогів

Права, гарантії та мотивація педагогів: що у новому Законі «Про освіту»?
Які права у педагогів згідно з новим Законом «Про освіту»? Що має забезпечити держава та які засоби мотивації мають надихнути їх працювати ще краще?
НА ЩО МАЮТЬ ПРАВО ПЕДАГОГИ:
– користування подовженою оплачуваною відпусткою;
– забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;
– придбання для працюючих у сільській місцевості основних продуктів харчування за цінами, встановленими для працівників сільського господарства;
– одержання службового житла;
– підвищення кваліфікації, перепідготовку.
ЩО МАЄ ЗАБЕЗПЕЧИТИ ДЕРЖАВА:
– належні умови праці, побуту, відпочинку, медичне обслуговування;
– підвищення кваліфікації не рідше одного разу на п’ять років;
– правовий, соціальний, професійний захист;
– надання пільгових довготермінових кредитів на будівництво (реконструкцію) і придбання житла;
– компенсації, встановлені законодавством, у разі втрати роботи, у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці.
НАДБАВКИ ТА ДОДАТКОВІ ВИПЛАТИ:
– за наукові ступені і вчені звання;
– за вислугу років щомісячно у відсотках до посадового окладу: понад 3 років – 10%, понад 10 років – 20%, понад 20 років – 30%;
– щорічна грошова винагорода в розмірі до одного посадового окладу за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків;
– виплата допомоги на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу при наданні щорічної відпустки.
У РАЗІ ХВОРОБИ:
У разі захворювання педагогічного чи науково-педагогічного працівника, яке унеможливлює виконання ним профобов’язків і обмежує перебування в колективі, або проходження військової служби за призовом під час мобілізації, за ним зберігається попередній середній заробіток. У разі хвороби або каліцтва попередній середній заробіток виплачується до відновлення працездатності або встановлення інвалідності.
ПІЛЬГИ ДЛЯ СІЛЬСЬКИХ УЧИТЕЛІВ:
– безплатне користування житлом з опаленням і освітленням у межах встановлених норм (до уваги береться розмір середньомісячного сукупного доходу на одну особу за попередні 6 місяців);
– право на безоплатне одержання у власність земельної ділянки, але не більше норм безоплатної передачі земельних ділянок громадянам для ведення особистого господарства.
ІНШІ ЗАСОБИ МОТИВАЦІЇ:
– педагогічним та науково-педагогічним працівникам за рахунок власних коштів навчальних закладів може надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань;
– за особливі трудові заслуги педагогічні та науково-педагогічні працівники можуть бути нагороджені державними нагородами, відзначені знаками, грамотами, іншими видами морального та матеріального заохочення.


Проблема!!!
Olena V. Kniazeva :  "Шкільна тривожність. Вгорі не чують. Я з 2002 року провожу технологію зменшення шкільної тривожності. 
Перші провокатори тривожності - батьки. Потім мало професійні вчителі, у яких амбіції вищі за додержання принципів педагогики і психологіі. 
Потім о
точення дитини. 
Може бути і в іншому порядку. 
Мій внесок: з 2002 року я забезпечила 
- діти знають завдання контролів заздалегідь;
- діти мають "територію" власного комфорту, темпу роботи, відповідальності;
- визначені правила (домовленості), які заздалегідь знають всі учасники процесу (учні, батьки, вчитель);
- визначена участь батьків у процесі;
- постійна допомога і підтримка через героїв зошитів.
Так, мій внесок у ЗНИЖЕННЯ шкільної тривожності - робочі зошити, де забезпечено поле комфорту. 
(Про поле комфорту на моій сторінці. Це позапредметне поняття. Я його розробила разом з першим зошитом. Працює. )"

Вступ до теми Шкільна тривожність.
Склався пазл.
Той, хто втримує і танцює 35-40 учнів і той, хто працює з 9-28 - то люди різних професій!! 
До них треба висувати РІЗНІ ВИМОГИ, вони мають мати різні особистісні та професійні якості. )) Люди, це різні професії!
До них має застосовуватися різні сертифікації.
Цілком можливо, першим навіть форму видаватимуть і молоко)))
Як іх називатимуть? "Вчитель" ніби не дуже підходить.
"Той, хто вміє контролювати цунамі"? )
З других, які нестимуть загальнолюдське культурне надбання "Вчитель" , хто спитає?
Держава? Але держава не робить замовлення на освіту: шкільна сьогодні часто вища за вищу, а потім взагалі "нашо".
Батьки? Батьки можуть. У батьків є , як мінімум, три потужні форми "батьківських" освітніх форм: приватні, чартерскул, хоумскул.
Я не хочу форму і молоко за особливі умови.
Я хочу працювати вчителем.
Має бути десь у паперах МОН: вчитель немає права йти в клас, де більше "такої то" кількості учнів. Якої?
Має бути цифра.
При цьому, має бути розуміння вчителя: якщо, недайбог, щось станеться, він, вчитель, буде винний, тому що не мав права зайти в клас, де більше граничної визначеної цифри.
Що думаєте?
Має бути край. Вчитель - це професія, а не "ну-мо, виживай!"
Думки щодо сертифікації.
Думаю, нестиковка ось де:
- якщо в класі 35-40, перевіряємо профпридатність на вміння втримати в одному місці сучасних "індивідуалізованих" дітей, при цьому не використовувати методи, якими зазвичай втримують велику кількість людей);
- якщо в класі до 28, перевіряємо профпридатність на вміння використовувати групові технологіі, технологіі експрес-контролю, перевернутий клас тощо;
- якщо в класі до 15, я б спитала з вчителя про індивідуальну траєкторію, індивідуальні творчі проекти, про участь в позашкільних конкурсах тощо;
- якщо в класі менше 15, я б очікувала від учбового закладу вчителя, який має достатньо освіти для інтеграціі предметів певного циклу + попередній пункт.
Там, де 40, від вчителя потрібно зовсім(!) інші якості (це інша професія!!) , ніж там, де 15-21
Це вступ до теми Шкільна тривожність. Далі буде...

Немає коментарів:

Дописати коментар