понеділок, 7 травня 2018 р.

Учись навчатися.


Щоб усі зрозуміли,бюджетний запит складається у грудні поточного року, на підставі якого формується кошторис кожного окремо навчального закладу!Перевіряє економічний відділ разом із нач.відділу освіти,показники по наявності чи відсутності коштів вони мають.Ось така процедура.Грамотний ЧИ НІ директор школи,його 200 разів перевірять.І не плутайте це із зарплатою.Заробітна плата відноситься до захищених статей.Вона виплачується згідно штатного розпису,а не бажання директора.ЦЕ різні коди економічної класифікації (КЕКВ)!




Це по всій краіні?

"Декілька тижнів тому поцікавилась в директора школи чи були подані бюджетні запити на все необхідне для НУШ. Отримала відповідь - ні, бо ми не знаємо як його писати😶. Районне управління освіти не провело жодної роз'яснювальної роботи, просто сказали що дадуть МФУ і ще якусь там дрібноту, а решту вирішуйте самі..... Тобто, меблі, ящики, мікроскопи і все-все вимагайте від місцевої влади. Селищна рада одразу ж відмахнулась, що ТАКИХ коштів вона не має. Я принесла файл з бюджетним запитом іншої школи, як зразок.
На сьогодні запит ще не складено... купа питань від того як вирахувати кількість необхідного і "звідки в них такі ціни"? Я не маю на них відповідей, але з кожним таким питанням я розумію, що цьогорічні першачки ( а в нас їх цілих три класи) ризикують отримати НУШ лише на словах. Питання компетенції директора я зараз піднімати не хочу. Що робити? Де взяти більш детальний план чи зразок складання запиту? Як вплинути на РУО, яке відверто саботує нововведення?"

ДВІ БІДИ УКРАЇНСЬКИХ УЧНІВ/ВЧИТЕЛІВ
ПЕРША, переслідує спільноту з часів отримання незалежності, коли сутність поточної робочої діяльності школи та її філософію стали визначати професори із сегменту вищої освіти.
ДРУГА, виникла зараз, і вона ще страшніша ніж перша, коли функціонування старшої ланки ЗСО стали визначати знавці-вихователі з сегменту молодшої школи.
P.S. Останнім часом все виразніше постає ще й ТРЕТЯ біда, коли підтримку чи, навпаки, заперечення тієї чи іншої суспільно актуальної думки «інтелектуали» освітньої сфери сприймають не у контексті її (думки) як такої, а через власне ставлення до тієї окремої персони, яка стала її виразником.


Я пережил липецкий метод, Метод Никитиных,
 Учись Учится,Оптимизация-бабанизация 
Приближение школы к жизни при Хрущёве.
 Меня ничем не удивишь.И все РЕАЛИЗОВАЛИ и ЗАЩИТИЛИСЬ.

Огромная орда теоретиков работает сама на себя и никакой реальной помощи учителю.

 И пропади завтра НАПНУ ни один учитель не заметит.
А стоят они 380 000 000 грн украинскоу бюджету.



Нащо ті накази, якщо потрібні автономні заклади
 (з усіма повноваженнями та відповідальністю щодо тої широкої автономії) 
та прозора система фінансування конкретного учня, 
що відповідала б принципу мобільності 
(+ реєстр здобувачів освіти та реєстр ЗО). 
Від держави - оновлена система ЗНО на всіх рівнях та чіткі правила і процедури щодо переходу з рівня на рівень. 
Тільки після цього варто напрацьовувати НПА, 
а не навпаки. Ще одна слушна думка: 
як опорні школи, то про якість дбають, 
як школи, що найближче до місця проживання, 
то хай яка б не була якість, лише б школа була максимально наближеною 
до місця проживання учня (хоч і з порушенням свободи пересування та права на вибір місця проживання). Підкажіть щось позитивне, 
сенсово позитивне, щоб позбавитись критики, бо "за державу та ЛЮДИНУ в ній образливо"(((



Як мене дратує дикий каргокульт у вітчизняній освіті!!!
Не встиг пояснити «на пальцях», що запланований у річному плані на травень «флешмоб»*, може бути чим завгодно, але точно не «флешмобом», як вже з'явився запланований на травень «Саміт позитивних освітніх змін». Сплачуй 650 грн. до 20 квітня включно, 800 грн. після 20 квітня, чи 1000 грн. в день проведення, і ти стаєш учасником «ще однієї події з позитивного перетворення освіти в Україні». Панятноє дело, шо «сертифікат (8 год), видається в день проведення після 15.00».
Який же може бути саміт без сертифіката!?
От як пояснити організаторам, що саміт(анг. Summit - вершина) — це зустріч на найвищому рівні, тож, якщо туди не з'їдуться хоча б міністри освіти(а краще глави урядів) з усього світу, це буде що завгодно, тільки не саміт.
Флешмоб*(англ. flash mob — «блискавична юрба») – це миттєва неочікувана поява «розумного натовпу» в якомусь людному місці, що і викликає ефект раптовості. Зайве доводити, що флешмоби організовуюся через соціальні мережі чи інші сучасні засоби комунікації, а не заздалегідь визначаються в плані виховної роботи. У цьому випадку вчителі бавляться у "нові" (для них) форми івентів в надії, що модерне слово «флешмоб» прикриє стару радянську сутність «виховного заходу».
Цитую сам себе:
«Ми є свідками дикого за розмірами, глибиною та абсурдністю – каргокульту в освіті.
Ми почули загадкові слова іншомовного походження на кшталт моніторинг, рейтинг, тестування, портфоліо, фандрайзінг, флешмоб, коучінг…
Ми спапуасили все це і довели до повного абсурду.
В освітній сфері усі їх моніторинги, рейтинги, тестування, фандрайзінги, портфоліо і навіть флешмоби... стають не просто очеретяним літачком, який ніяк не злетить. Вони перетворюються на свою протилежність і справляють виключно руйнівний вплив.
Як наслідок, у наших педагогічних папуасів рейтинг учнів класу стає інструментом репресивної педагогіки, а рейтинг школи, який вираховується за кількістю переможців олімпіад та конкурсів, веде до підміни місії школи.
Під виглядом "моніторингу навчальної діяльності школярів", який мав би бути складовою частиною повноцінної системи забезпечення якості освіти, ми проводимо аналіз формальних результатів і лише заохочуємо процентоманію.
Фандрайзінг по-українськи стає примітивним способом очищення кишень батьків учнів(вступні внески, добровільно-примусова благодійність, обов'язкові подарунки школі від випускного класу тощо).
Метод портфоліо замість того, щоб бути сучаним способом фіксування, накопичення, оцінки й самооцінки особистих досягнень за певний проміжок часу стає новою назвою традиційних безглуздих «папочок», які створюються за принципом «щоб було шо показати перевіряльникам». Звісно, в цьому випадку втрачаються всі функції портфоліо(діагностична, змістовна, розвивальна, мотиваційна тощо).
............................................................................................ !
А потім ми дивуємось чому наш очеретяний освітянський літачок не летить, зовні ж він ніби схожий на справжні літаки.
Найсумніше, що підсумком будь-якого обговорення наслідків цього педагогічного каргокульту стає висновок: так, наш педагогічний літак з очерету не злетів, тож будемо тепер його робити з соломи!

Широко відомою є історія, яка відбулася після Другої світової війни на одному з островів Мікронезії. Під час війни там був американський…
EDUCATION-UA.ORG

25 коментарів
Коментарі
Oksana Danylova дякую, просто прочитала свої хаотичні думки, зібрані докупи
Керувати

Наталія Савчин Так, таким мавпування чужого доводять до абсурду освіту в Україні. Якщо не схаменуться, то цей літачок точно нікуди не полетить.
Керувати

Іван Шокодько Дякую авторові. Не веземо ми освіту до лікарні, ЇЇ знову лікують чиновники - майстри на всі руки нищити все навколо себе......
Керувати

Алла Смірнова Головне-"бігом" і "зразу", а потім звинуватити вчителів, мовляв "бояться змін". Я боюсь тільки нахрапотості.
Керувати

Алла Лихва Дуже точне відтворення дійсності в освіті.Щиро вдячна за стислість і узагальненість камуфляжу в освіті!
Керувати

Svetlana Jurkova Дякую автору, сподіваюсь,що освітяни відділяють зерна від плевел.
Керувати

Tatiana Khairulina Ще забули про "хакатон" в освіті 😜
Керувати

Alla Melnik Не треба міняти все з "гори", вчитель й сам відчуває нові тенденції в суспільстві: змінюється сам, змінює підхід до навчального процесу. Але ні, потрібно все робити швидко, а чомусь такі зміни нагадують біг попереду потяга!
Керувати

Ірина Фют Щоб вчитель перевчитися потрібно щонайменше рік або ці новації засіла в головах і пішло працювати вже з осмисленням. Боже дай людям розуму!
Керувати

Елена Попова швидше, Грицю, спи, бо подушка треба.
Керувати

Irina Ternopil Хоч хтось вголос правду рубає!!!1дякую!!!
Керувати

Алла Довбиш Дякую!! Якраз про те,що я і думала давно,!!!!! Але на місцях девіз начальства-ДАЙОШ!!!!От би на різних їхніх зборищах отак сказано було!!!!Може,б і задумались(((
Керувати

Оксана Шаблій Геніально!!! Автор - мудрець!!!
Керувати

Співак Дарія Зміни хороші на папері. Граються уже наші початківці. А як нам в старших класах? З фізикою, хімією? Програм не бачила, але якщо давати все на примітивному рівні, то знань не буде. А буде вона лише у престижних приватних школах. Дітям з бідних сімей ніколи не вирватися.
Керувати

Наталя Харченко Відвезти до ліарні-не така вже і важка спава...а ось як і чим лікувати-проблема..
Керувати

Вера Зоц Вікторе, RESPEKT! Але що робити? Каргокульт набирає обертів, щоденно!
Керувати

Наталія Савчин До того, що зараз відбувається в освіті, та й не тільки у ній, дуже доречними, на мою думку, є слова нашої поетеси Ліни Костенко: "Часом мені здається, що існує якийсь мозковий центр, що працює на самоліквідацію цієї держави, навіть не так руками її ворогів, як зусиллями власних тут ідіотів".
Керувати

Зіна Шевченко Проведені фандрайзінги, коучінги, едкемпи( чомусь ВИ, Вікторе, не згадали і це новомоднє слово) стали впливовими факторами у визначенні рейтингів шкіл та організаторів заходів...Крім того,.виявляється вміння вигадувати терміни іншомовного походження також є величезним досягненням....Дякую, що таки сказали, що, як утій казці: " Король --- голий!".
Керувати

Tatiana Parnivoda Згодна, підтримую, поширюю.
Керувати

Viktor Kovbasa Не в бровь, а в глаз. Мои мысли оформили в текст. 👏

Керувати

Елена Пеннер Клас! Змінюємо зовнішню форму і називаємо іноземними термінами.
Керувати

Olena V. KniazevaOlena V. and 1 other manage the membership, moderators, settings, and posts for Союз освітян України. Віктор Громовий поділився геніальним документом реформування):
"Шедевральний коментар на матеріал "ЛІКВІДОВУЄМО МАРАЗМИ* В ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ. МАРАЗМ № 24 КАРГОКУЛЬТ В ОСВІТІ" отримав від Oleksandr Sukhoruchko: 
"У мене в закладі, взагалі на пед. раді одн
а з колег почала розповідати, що учителі молодших класів повністю готові до реформи і НУШу, що вони використовують у своїй пед. діяльності такі новітні форми і методи: коучинг, фасилітацію, тьюторство, сторітейлинг, (і тут увага!!!) БУЛІНГ!!!!!! (.... і тут я вперше в житті не зміг стримати сміх і сльози одночасно...).
А знаєте, що мене вразило ще більше? 
Що майже усі колеги подивившись на мене, не змогли зрозуміти чому я сміюсь. І тут мені стало моторошно.... 
Стою на асфальті у лижі обутий 
Чи лижі не їдуть чи я...." "

Керувати

Василь Кравченко Підтримую на всі 100 %. Ех, і куди котиться з гори освітянський каток? І скільки ще будуть експериментувати на дітях і вчителях?
Керувати

Інна Назаренко І сумний парадокс у тому, що вчитель, який не ведеться на ці всі "-інги" і не козиряє ними, виглядає як папуас, що нібито не модернізується
Керувати

Olena V. KniazevaOlena V. and 1 other manage the membership, moderators, settings, and posts for Союз освітян України. Ви тільки-но народили новий мем)) : з одного боку - білі ворони, з іншого - папуаси. Весело!)) Десь посередині має бути здоровий глузд) Тре шукати)
Керувати

Viktor Kovbasa У школах є вчителі, які впевнені і пропагують стабільність школи кінця СРСР. І не тільки вважають самі все нове злом, а й намагаються переконати інших. Оце і є папуаси. А найбільшим злом вони вважають інтерактивні технології і мобільні телефони. Проти останніх у них справжня війна.
Керувати


Подобається
Відповісти1 дн.Відредаговано
Сергій Вінницький Учимося самонавчатися на власних смартфонах у дітей!




А.Хуторський виокремлює основне завдання евристичних методів навчання — створення нових освітніх результатів:ідей, творів, досліджень, конкурсів, художніх творів та ін. В евристичному навчанні, що спирається на поняття індивідуальної освітньої траєкторії, підхід до оцінки навчальних результатів перевіряється не тільки ступенем досягнення студентами зовнішніх заданих результатів, а і «творчим відхиленням» від них. Основний параметр оцінки особистісних освітніх результатів - ступінь комплексного освітнього зростання студента, що включає як стандартні, так і індивідуальні параметри.
Евристичний підхід до навчання відрізняється тим, що не задає готового предметного змісту як результат вивчення курсу чи теми, але вимагає від студента в ході навчання створення нового змісту, тобто його власного зростання.
Парадигма евристичного навчання як інноваційної освітньої технології склалася у зарубіжній і вітчизняній педагогіці завдяки дослідженням К. Роджерса, А. Маслоу та його школи, В. Пушкіна, В. Андреєва, В. Алфімова [1], М. Лазарєва, В. Лозової, С. Сисоєвої, В. Сологуба, А. Хуторського.
Евристична діяльність студента забезпечує його самоактуалізацію. Проектування і реалізація власної освіти, розкриття творчого потенціалу можливі лише в його діалозі з зовнішнім мистецько-освітнім середовищем. Смисли і цілі сучасної вищої музично-педагогічної освіти такі, що її зміст є педагогічно адаптованим соціальним досвідом, переданим студентам. Вони застосовують знання й уміння, які передаються ззовні, за зразком. Передавальний характер змісту освіти неефективний для розвитку особистісного потенціалу людини, яка навчається і належить до певної культури, не сприяє її повноцінному творчому формуванню.
У реформованому освіту зростає роль евристичного навчання, під яким розуміється освітня діяльність студентів з конструювання ними власного сенсу, цілей, змісту та організації освіти. Поширена думка про те, що творчість напряму залежить від отримання від викладача всіх необхідних для цього знань і вмінь, спростовується фактами, що приводяться вченими і педагогами.
Людина, яка навчається, буде рухатися по індивідуальної траєкторії в усіх освітніх областях у тому випадку, якщо йому будуть надані можливості:
– визначати індивідуальний зміст вивчення навчальних дисциплін;
– ставити власні цілі у роботі над конкретною темою або розділом;
– вибирати оптимальні форми і темпи навчання;
–застосовувати ті способи навчання, які найбільш відповідають його індивідуальним особливостям;
– здійснювати рефлексію своєї освітньої діяльності.
Створення студентом власного освітнього продукту можливе за умови оволодіння ним креативними, когнітивними і організаційними навичками.
При здійсненні цих видів освітньої діяльності виявляються відповідні їм якості особистості:
1) когнітивні (вміння відчувати мистецькі образи, задавати питання, відшукувати причини недоліків, позначати своє розуміння або нерозуміння проблеми та ін.);
2) креативні (натхненний, фантазія, гнучкість розуму , чуйність до протиріч; розкутість думок і почуттів, рухів; прогностичність, наявність своєї думки та ін.);
3) організаційно-діяльнісні (усвідомлення цілей творчої діяльності і готовність їх пояснити; вміння поставити мету і організувати її досягнення; здатність до творчості; рефлексивне мислення та ін.).
Евристичний метод полягає у взаємодії викладача й студентів на основі створення інформаційно-пізнавальної суперечності між теоретично можливим способом вирішення проблеми і неможливістю застосувати його практично, з метою організації самостійної роботи студентів щодо засвоєння частини програми за допомогою проблемно-пізнавальних завдань. Викладач, визначивши обсяг, рівень складності навчального матеріалу, викладає його матеріал у формі евристичної бесіди, дискусії чи дидактичної гри, поєднуючи часткове пояснення нового матеріалу з постановкою проблемних питань, пізнавальних завдань чи експерименту. Це спонукає студентів до самостійної пошукової діяльності, оволодіння прийомами активного творчого спілкування, постановки й вирішення навчальних проблем.
Важливо при цьому пояснити матеріал, який студенти не можуть засвоїти самостійно, формуючи високий дослідницько-логічний рівень проблемності, властивий діяльності в новій ситуації, коли алгоритм дії невідомий. У такій діяльності мають переважати логічні процедури аналізу, порівняння, узагальнення.
Узагальнюючи вищесказане, можна зробити висновок, що в евристичному навчанні студенти за допомогою викладача або самостійно створюють свій власний творчий освітній продукт – знання. Вони формулюють власну освітню проблему, мету, завдання освітнього процесу.Керувати

Немає коментарів:

Дописати коментар