Щоб усі зрозуміли,бюджетний запит складається у грудні поточного року, на підставі якого формується кошторис кожного окремо навчального закладу!Перевіряє економічний відділ разом із нач.відділу освіти,показники по наявності чи відсутності коштів вони мають.Ось така процедура.Грамотний ЧИ НІ директор школи,його 200 разів перевірять.І не плутайте це із зарплатою.Заробітна плата відноситься до захищених статей.Вона виплачується згідно штатного розпису,а не бажання директора.ЦЕ різні коди економічної класифікації (КЕКВ)!
Це по всій краіні?
"Декілька тижнів тому поцікавилась в директора школи чи були подані бюджетні запити на все необхідне для НУШ. Отримала відповідь - ні, бо ми не знаємо як його писати😶. Районне управління освіти не провело жодної роз'яснювальної роботи, просто сказали що дадуть МФУ і ще якусь там дрібноту, а решту вирішуйте самі..... Тобто, меблі, ящики, мікроскопи і все-все вимагайте від місцевої влади. Селищна рада одразу ж відмахнулась, що ТАКИХ коштів вона не має. Я принесла файл з бюджетним запитом іншої школи, як зразок.
На сьогодні запит ще не складено... купа питань від того як вирахувати кількість необхідного і "звідки в них такі ціни"? Я не маю на них відповідей, але з кожним таким питанням я розумію, що цьогорічні першачки ( а в нас їх цілих три класи) ризикують отримати НУШ лише на словах. Питання компетенції директора я зараз піднімати не хочу. Що робити? Де взяти більш детальний план чи зразок складання запиту? Як вплинути на РУО, яке відверто саботує нововведення?"
На сьогодні запит ще не складено... купа питань від того як вирахувати кількість необхідного і "звідки в них такі ціни"? Я не маю на них відповідей, але з кожним таким питанням я розумію, що цьогорічні першачки ( а в нас їх цілих три класи) ризикують отримати НУШ лише на словах. Питання компетенції директора я зараз піднімати не хочу. Що робити? Де взяти більш детальний план чи зразок складання запиту? Як вплинути на РУО, яке відверто саботує нововведення?"
ДВІ БІДИ УКРАЇНСЬКИХ УЧНІВ/ВЧИТЕЛІВ
ПЕРША, переслідує спільноту з часів отримання незалежності, коли сутність поточної робочої діяльності школи та її філософію стали визначати професори із сегменту вищої освіти.
ДРУГА, виникла зараз, і вона ще страшніша ніж перша, коли функціонування старшої ланки ЗСО стали визначати знавці-вихователі з сегменту молодшої школи.
P.S. Останнім часом все виразніше постає ще й ТРЕТЯ біда, коли підтримку чи, навпаки, заперечення тієї чи іншої суспільно актуальної думки «інтелектуали» освітньої сфери сприймають не у контексті її (думки) як такої, а через власне ставлення до тієї окремої персони, яка стала її виразником.
Я пережил липецкий метод, Метод Никитиных,
Учись Учится,Оптимизация-бабанизация
Приближение школы к жизни при Хрущёве.
Меня ничем не удивишь.И все РЕАЛИЗОВАЛИ и ЗАЩИТИЛИСЬ.
Огромная орда теоретиков работает сама на себя и никакой реальной помощи учителю.
И пропади завтра НАПНУ ни один учитель не заметит.
А стоят они 380 000 000 грн украинскоу бюджету.
Нащо ті накази, якщо потрібні автономні заклади
(з усіма повноваженнями та відповідальністю щодо тої широкої автономії)
та прозора система фінансування конкретного учня,
що відповідала б принципу мобільності
(+ реєстр здобувачів освіти та реєстр ЗО).
Від держави - оновлена система ЗНО на всіх рівнях та чіткі правила і процедури щодо переходу з рівня на рівень.
Тільки після цього варто напрацьовувати НПА,
а не навпаки. Ще одна слушна думка:
як опорні школи, то про якість дбають,
як школи, що найближче до місця проживання,
то хай яка б не була якість, лише б школа була максимально наближеною
до місця проживання учня (хоч і з порушенням свободи пересування та права на вибір місця проживання). Підкажіть щось позитивне,
сенсово позитивне, щоб позбавитись критики, бо "за державу та ЛЮДИНУ в ній образливо"(((
Як мене дратує дикий каргокульт у вітчизняній освіті!!!
Не встиг пояснити «на пальцях», що запланований у річному плані на травень «флешмоб»*, може бути чим завгодно, але точно не «флешмобом», як вже з'явився запланований на травень «Саміт позитивних освітніх змін». Сплачуй 650 грн. до 20 квітня включно, 800 грн. після 20 квітня, чи 1000 грн. в день проведення, і ти стаєш учасником «ще однієї події з позитивного перетворення освіти в Україні». Панятноє дело, шо «сертифікат (8 год), видається в день проведення після 15.00».
Який же може бути саміт без сертифіката!?
От як пояснити організаторам, що саміт(анг. Summit - вершина) — це зустріч на найвищому рівні, тож, якщо туди не з'їдуться хоча б міністри освіти(а краще глави урядів) з усього світу, це буде що завгодно, тільки не саміт.
Флешмоб*(англ. flash mob — «блискавична юрба») – це миттєва неочікувана поява «розумного натовпу» в якомусь людному місці, що і викликає ефект раптовості. Зайве доводити, що флешмоби організовуюся через соціальні мережі чи інші сучасні засоби комунікації, а не заздалегідь визначаються в плані виховної роботи. У цьому випадку вчителі бавляться у "нові" (для них) форми івентів в надії, що модерне слово «флешмоб» прикриє стару радянську сутність «виховного заходу».
Не встиг пояснити «на пальцях», що запланований у річному плані на травень «флешмоб»*, може бути чим завгодно, але точно не «флешмобом», як вже з'явився запланований на травень «Саміт позитивних освітніх змін». Сплачуй 650 грн. до 20 квітня включно, 800 грн. після 20 квітня, чи 1000 грн. в день проведення, і ти стаєш учасником «ще однієї події з позитивного перетворення освіти в Україні». Панятноє дело, шо «сертифікат (8 год), видається в день проведення після 15.00».
Який же може бути саміт без сертифіката!?
От як пояснити організаторам, що саміт(анг. Summit - вершина) — це зустріч на найвищому рівні, тож, якщо туди не з'їдуться хоча б міністри освіти(а краще глави урядів) з усього світу, це буде що завгодно, тільки не саміт.
Флешмоб*(англ. flash mob — «блискавична юрба») – це миттєва неочікувана поява «розумного натовпу» в якомусь людному місці, що і викликає ефект раптовості. Зайве доводити, що флешмоби організовуюся через соціальні мережі чи інші сучасні засоби комунікації, а не заздалегідь визначаються в плані виховної роботи. У цьому випадку вчителі бавляться у "нові" (для них) форми івентів в надії, що модерне слово «флешмоб» прикриє стару радянську сутність «виховного заходу».
Цитую сам себе:
«Ми є свідками дикого за розмірами, глибиною та абсурдністю – каргокульту в освіті.
Ми почули загадкові слова іншомовного походження на кшталт моніторинг, рейтинг, тестування, портфоліо, фандрайзінг, флешмоб, коучінг…
Ми спапуасили все це і довели до повного абсурду.
В освітній сфері усі їх моніторинги, рейтинги, тестування, фандрайзінги, портфоліо і навіть флешмоби... стають не просто очеретяним літачком, який ніяк не злетить. Вони перетворюються на свою протилежність і справляють виключно руйнівний вплив.
Як наслідок, у наших педагогічних папуасів рейтинг учнів класу стає інструментом репресивної педагогіки, а рейтинг школи, який вираховується за кількістю переможців олімпіад та конкурсів, веде до підміни місії школи.
Під виглядом "моніторингу навчальної діяльності школярів", який мав би бути складовою частиною повноцінної системи забезпечення якості освіти, ми проводимо аналіз формальних результатів і лише заохочуємо процентоманію.
Фандрайзінг по-українськи стає примітивним способом очищення кишень батьків учнів(вступні внески, добровільно-примусова благодійність, обов'язкові подарунки школі від випускного класу тощо).
«Ми є свідками дикого за розмірами, глибиною та абсурдністю – каргокульту в освіті.
Ми почули загадкові слова іншомовного походження на кшталт моніторинг, рейтинг, тестування, портфоліо, фандрайзінг, флешмоб, коучінг…
Ми спапуасили все це і довели до повного абсурду.
В освітній сфері усі їх моніторинги, рейтинги, тестування, фандрайзінги, портфоліо і навіть флешмоби... стають не просто очеретяним літачком, який ніяк не злетить. Вони перетворюються на свою протилежність і справляють виключно руйнівний вплив.
Як наслідок, у наших педагогічних папуасів рейтинг учнів класу стає інструментом репресивної педагогіки, а рейтинг школи, який вираховується за кількістю переможців олімпіад та конкурсів, веде до підміни місії школи.
Під виглядом "моніторингу навчальної діяльності школярів", який мав би бути складовою частиною повноцінної системи забезпечення якості освіти, ми проводимо аналіз формальних результатів і лише заохочуємо процентоманію.
Фандрайзінг по-українськи стає примітивним способом очищення кишень батьків учнів(вступні внески, добровільно-примусова благодійність, обов'язкові подарунки школі від випускного класу тощо).
Метод портфоліо замість того, щоб бути сучаним способом фіксування, накопичення, оцінки й самооцінки особистих досягнень за певний проміжок часу стає новою назвою традиційних безглуздих «папочок», які створюються за принципом «щоб було шо показати перевіряльникам». Звісно, в цьому випадку втрачаються всі функції портфоліо(діагностична, змістовна, розвивальна, мотиваційна тощо).
............................................................................................ !
А потім ми дивуємось чому наш очеретяний освітянський літачок не летить, зовні ж він ніби схожий на справжні літаки.
Найсумніше, що підсумком будь-якого обговорення наслідків цього педагогічного каргокульту стає висновок: так, наш педагогічний літак з очерету не злетів, тож будемо тепер його робити з соломи!
............................................................................................ !
А потім ми дивуємось чому наш очеретяний освітянський літачок не летить, зовні ж він ніби схожий на справжні літаки.
Найсумніше, що підсумком будь-якого обговорення наслідків цього педагогічного каргокульту стає висновок: так, наш педагогічний літак з очерету не злетів, тож будемо тепер його робити з соломи!
Немає коментарів:
Дописати коментар